Особливості роботи з дітьми, які мають труднощі у навчанні

  • Місце за партою повинно бути навпроти дошки.
  • На стінах класної кімнати повинно бути якнайменше предметів, які відволікають.
  • Говорити необхідно спокійно, чітко, не поспішаючи, по можливості намагатися не реагувати на провокативні вчинки учня.
  • Обов'язковим є зоровий контакт з дитиною. Зоровий контакт допомагає дитині сконцентрувати увагу, не відволікатися.
  • При спілкуванні з дитиною, для кращої концентрації уваги, повинна застосовуватись система чітких і коротких вказівок: « послухай», «зупинись», «запам'ятай», «подумай». Щоб звернути на себе увагу учнів, вчитель може застосовувати систему жестів, міміку: підняти палець, покласти руку на плече дитини, похитати головою і т.д.
  • Інструкції повинні бути короткими і простими.
  • Обов'язково треба попросити учня повторити, що він повинен зробити.
  • Для кожного виду роботи необхідно давати спеціальні інструкції.
  • Щоб допомогти дитині компенсувати в роботі свої слабкі сторони, необхідно спиратися на сильні.
  • Необхідно заохочувати учня не тільки за хороші результати, але і за старанність, бажання працювати.
  • Якщо учень повністю втратив контроль над собою, не слід робити різких зауважень, кричати на нього. Необхідно відволікти його, відвести в спокійне місце, можна вмити холодною водою, заспокоїти. Поки дитина не заспокоїться, вона не почує Ваших зауважень і не зрозуміє, що Ви від неї хочете, але коли заспокоїться, можна буде обговорити те, що сталося. Учень повинен усвідомити свою поведінку.