На виконання річного плану роботи школи на 2018-2019 навчальний рік, наказу Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 від 10 квітня 2019 року №75 «Про організацію та проведення Дня охорони праці», з метою створення належних і безпечних умов праці і навчання учасників освітнього процесу, визначення виробничих небезпек та оцінка ризиків, усунення виробничих ризиків чи небезпек в місцях їх виникнення, розвитку національної культури профілактики у сфері безпеки та гігієни праці, 26 квітня 2019 року було проведено Всесвітній день безпеки та гігієни праці під гаслом «Безпечне та здорове майбутнє праці».

Одна з головних вимог щодо ефективності діяльності закладу – це дотримання встановлених правил і норм з охорони праці, забезпечення здорових і безпечних умов освітнього процесу, запобігання травматизму його учасників. Технологія діяльності  полягає в створенні безпечних умов життєдіяльності учасників навчально-виховного – це добре продумана, творча, дієва і результативна робота, один із найважливіших аспектів управління, спрямований на: бездоганне виконання посадових обов`язків працівниками і правил для учнів учнями школи, ознайомлення з принципами і способами захисту від небезпечних ситуацій у повсякденному житті та надзвичайних умовах, знання про юридичну відповідальність за порушення правопорядку, навчання передбачення результатів своєї небезпечної поведінки на всіх етапах реального життя і праці, профілактику шкідливих звичок, своєчасне прийняття рішень щодо запобігання їм, формування розуміння критеріїв цінування здоров`я і життя як найважливішого, що є у людини.

Протягом дня було проведено ряд заходів відповідно до розробленого плану а саме: виставка  нормативно-правових актів з питань охорони праці та ознайомлення з ними, головою ПК Хомичем Анатолієм Леонідовичем була проведена рейд-перевірка виконання учнями в майстернях, спортивній залі вимог безпеки життєдіяльності, інструктивно-методичну нарада  «Нешкідливі та безпечні умови праці – запорука здоров’я працюючих».

Серед учнів 7-9 класів соціальним педагогом школи Пастушок Іриною Василівною проведено круглий стіл на тему «Репродуктивне здоров'я підлітка», на якому учні поділилися інформацією про залежність дотримання здорового способу і відтворення у майбутньому здорового покоління. Вчителем основ здоров´я  Прокопчук Галиною Петрівною було проведено конференцію для учнів 11 класу «Чергування праці та відпочинку під час підготовки до ЗНО».

Учні 3-АБ класів під керівництвом класних керівників Андрощук Людмили Олександрівни та Дячук Ірини Володимирівни створили моделі квіточки свого здоров'я,  де на кожній пелюсточці, описали правила здорового способу життя, за допомогою яких зможуть покращити стан свого здоров'я.

Вчителем образотворчого мистецтва Шульган Марією Володимирівною було проведено конкурс малюнку «Охорона праці очима дітей»  для 5-7 класів.

Учні 8-АБ класів під керівництвом вчителя основ здоров´я Прокопчук Галини Петрівни до Дня охорони праці підготували мультимедійні презентації «Здоровий спосіб життя».

Під час проведення комплексних заходів особлива увага приділялась створенню здорових та безпечних умов праці на кожному робочому і навчальному місці. Для цього, в межах оперативного контролю, був проведений огляд навчальних приміщень школи, оформлено куточок з охорони праці. Під час інструктивно-методичної наради  «Нешкідливі та безпечні умови праці – запорука здоров’я працюючих» висвітлювалась тема про викоренення причини травматизму та захворювань на роботі, під час навчання і в побуті, як серед працівників так і серед учнів.

Під час проведення Дня охорони праці учасники освітнього процесу були  поінформовані про сучасні досягнення у сфері забезпечення охорони праці та безпеки життєдіяльності, розвивалися їхні розуміння щодо необхідності організації безпечних та нешкідливих умов навчання та праці у навчальному закладі, дотримання належної поведінки у разі виникнення надзвичайних ситуацій під час навчально-виховного процесу та в побуті.

Аналіз проведеного Дня охорони праці свідчить, що учасники освітнього процесу в цілому освоїли необхідні знання з охорони праці, пожежної безпеки, техніки безпеки і безпеки життєдіяльності, а також у сфері безпеки та гігієни праці. Всі заплановані заходи проведені організовано, в установленні терміни і з дотриманням правил безпеки.

Педагогічний колектив, обслуговуючий і технічний персонал школи з великою відповідальністю ставиться до питання охорони праці і безпеки життєдіяльності. Незважаючи на рівень матеріально-технічного забезпечення, враховуючи особливі умови існування школи і міста в цілому, кожен збалансовано усвідомлює права і відповідально виконує свої обов`язки, власним прикладом навчає і виховує підростаюче покоління.

 

 

БЕЗПЕКА НА ВОДІ

Досвід і спостереження свідчать, що нещасні випадки найчастіше трапляються при порушені заходів безпеки на воді. Кожному слід пам`ятати, що вода помилок не прощає. Відпочиваючи, потрібно         дотримуватися заходів безпеки.

Купайтеся краще вранці або ввечері, коли сонце гріє, але немає небезпеки перегрівання. Температура води повинна бути не нижче +17 0С, у більш холодній — перебувати небезпечно.

Плавайте у воді не більше 20 хвилин, причому цей час повинен збільшуватися поступово, починаючи з 3 - 5 хвилин.

Картинки по запросу безпека наводі

Не входьте, не впірнайте у воду після тривалого перебування на сонці. Якщо немає поблизу обладнаного пляжу, вибирайте безпечне для купання місце з поступовим схилом та твердим і чистим дном. У воду заходьте обережно. Ніколи не пірнайте в незнайомих місцях.

Не запливайте далеко. Ніколи не плавайте наодинці, особливо якщо ви не впевнені у своїх силах.

Якщо вас захопило течією, не намагайтеся з нею боротися. Треба пливти униз за течією, поступово, під невеличким кутом, наближаючись до берега.

Не розгублюйтеся, навіть якщо ви потрапили у вир. Необхідно набрати повні легені повітря, зануритися у воду і, зробивши сильний ривок убік, спливти.

Дуже обережно плавайте на надувних матрацах, автомобільних камерах і надувних іграшках. Вітром або плином їх може віднести дуже далеко від берега.

Купання з маскою, трубкою і ластами потребує особливої обережності. Не плавайте з трубкою при сильному хвилюванні води.

Не допускайте грубих ігор на воді.

Купання дітей ні в якому разі не повинно проходити без нагляду дорослих, які добре вміють плавати. Вчитися плавати обов`язково потрібно під керівництвом інструктора або батьків.

Не лишайте біля води малят.

Не наближайтесь до суден, човнів і катерів, які пропливають поблизу вас.

Порушення цих правил залишаються головною причиною загибелі людей на воді.

Що робити, якщо на ваших очах тоне людина?

Володіння прийомами і засобами надання до-помоги людині, яка тоне, винятково важлива спеціальна навичка. Особливо важливо це вміти робити без використання рятувальних засобів (човнів, катерів тощо). У цьому випадку рятувальники повинні вміти доб-ре плавати, володіти прийомами надання першої допомоги постраждалим, діяти швидко і рішуче. Якщо ви добираєтесь до потопаючого вплав, треба максимально враховувати плин води, вітер.

Відстань до берега та ін. Наближаючись, намагайтеся заспокоїтись і підбадьорити плавця, який втратив сили. Якщо це вдалося і він може контролювати свої дії, плавець повинен триматися за плечі рятувальника. Якщо ж він не контролює свої дії - поводитися з ним треба жорстко і безцеремонно. Деякі інструкції рекомендують навіть оглушити потопаючого, щоб врятувати його і своє життя.

Коротко техніка рятування потопаючого виглядає так.

Підпливши, треба підпірнути під потопаючого і, узявши позаду одним з прийомів захоплення (класичний — за волосся), транспортувати до берега. У ви-падку, якщо потопаючому вдалося схопити вас за руки або шию, — звільніть і негайно пірнайте: інстинкт самозбереження змусить потопаючого вас відпустити. Якщо ж він уже занурився у воду, не кидайте спроб знайти його на глибині, а потім повернути до життя. Це можна зробити ще й у тому випадку, якщо той, хто потонув, перебував у воді близько 6 хвилин.

Як тільки потопаючого витягли з води, відразу ж приступайте до надання першої медичної допомоги. При можливості, необхідно відразу викликати медичну допомогу, а до її прибуття не припиняти спроб відновити дихання людини.

Діяти треба швидко та послідовно:

1. Покладіть постраждалого на спину, на тверду поверхню.

2. Однією рукою відкрийте йому рота; пальцями іншої руки, загорнутими у серветку або носову хустинку, слід видалити з порожнини рота пісок, мул та інші чужорідні предмети.

3. Рукою, підкладеною під потилицю, максимально розігніть хребет у шийному відділі ( це не потрібно робити, якщо є підозра на пошкодження цього відділу хребта), за підборіддя висуньте вперед нижню щелепу. Утримуючи її в такому положенні однією рукою, другою стисніть крила носа.

4. Наберіть повітря у свої легені, щільно охопіть відкритий рот пацієнта та зробіть пробне вдування повітря в його легені. Одночасно "краєм ока” контролюйте підіймання грудної клітки, якщо воно є – продовжуйте. У випадку, якщо грудна клітка не підіймається або підіймається надчеревна ділянка, повторіть усе з пункту № 2. Якщо щелепи постраждалого щільно стиснуті або є пошкодження щелепи, язика, губ, проводять штучну вентиляцію не методом "рот у рот”, а "рот у ніс”, затискаючи при цьому не ніс, а рот. Кількість вдувань – 16-20 за хвилину.

5. Для зовнішнього масажу серця розташуйтесь з боку від хворого; основу долоні однієї кисті руки покладіть вздовж передньо-нижньої поверхні грудини, основу другої долоні - упоперек першої, розігніть руки в ліктьових суглобах. Робіть ритмічні поштовхи всією масою тулуба, зміщуючи грудину в напрямку до хребта з частотою 80-100 рухів за хвилину. Ознакою правильності виконання закритого масажу серця є наявність пульсових поштовхів, які синхронні натискуванням на грудину, на сонних артеріях. 6. У випадку, коли рятувальник один, співвідношення кількості вдувань і натискувань на грудину 2:15, якщо рятувальників двоє – 1:5.7. Через кожні 2 хвилини серцево-легеневу реанімацію необхідно на декілька секунд припинити для перевірки пульсу на сонних артеріях. Масаж серця та штучну вентиляцію легень необхідно проводити до відновлення дихання, пульсу, звуження зіниць, покращення кольору шкіри. У тих випадках, коли протягом 30-40 хвилин, незважаючи на правильно проведену реанімацію, змін у стані хворого немає або з’являються трупні плями, задубіння, реанімаційні заходи припиняються.

 

Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності у Костопільській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №4

У Костопільській загальноосвітній школі навчається 520 учнів та працює 72 працівники. Площа навчального закладу складає 2334,54 м²: головний корпус – 1921,44², бібліотечний корпус – 129,9м², корпус майстерні – 283,2 м².  Із зменшенням учнів у 2016-2017 навчальному році кількість наявних площ, м² на одного учня становить 4,6 м² (4,8 м² у попередньому 2015-2016 навчальному році.

Відповідно до встановлених вимог в школі  розроблена єдина Система управління охороною праці.

Відповідно до Типового положення про громадського iнспектора з охорони працi зі змінами, внесеними постановою Президії ФПУ від 05 листопада 2004 року № П-10-4 та з метою захисту прав та iнтересiв членiв профспiлки в сферi охорони працi, визначених законодавством, сприяння створенню для кожного працiвника здорових i безпечних умов працi вiдповiдно до встановлених нормативів по Костопільській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів  наказом від 01 вересня 2015 року №217 «Про призначення громадського інспектора з охорони праці», призначено громадського інспектора з охорони праці   Саврук Олену Василівну, вчителя математики, члена ПК.

Відповідно до Типового положення про службу охорони праці затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України від 15 листопада 2004  № 255 із змінами, внесеними Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 02 жовтня 2007 року № 236 по Костопільській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів  наказом від 01 вересня 2015 року № 218 «Про створення служби з охорони праці» створена Служба охорони праці у відповідності.

Відповідно до Типового положення про комісію з питань охорони праці затвердженого Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 21 березня 2007 року  № 55 та з метою забезпечення пропорційної участі працівників у вирішенні будь-яких питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища по Костопільській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів  наказом від 01 вересня 2016 року № 168 « Про створення комісії з питань охорони праці»  створено комісію з питань охорони праці.

Відповідно до Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах,  затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 01 серпня 2001 року №563 та з метою створення безпечних умов навчально-виховного процесу по Костопільській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів  наказом від 25 серпня 2016 року № 164 «Про    організацію   роботи   з  охорони   праці   і  призначення відповідальних  у  2016-2017 н. р.» призначено відповідального за організацію роботи з питань охорони праці Кучик Аліну Олегівну, заступника директора з навчально-виховної роботи та визна­чено функціональні обов'язки; відповідальних за стан охорони праці в навчальних кабінетах, лабораторіях, майстернях, спортивному залі, коридорах, господарських приміщеннях, медичному кабінеті, їдальні, бібліотеці, подвір’ї школи; класних керівників 1-11 класів призначено відповідальними за охорону праці та безпеку життєдіяльності учнів класу за якими вони призначені; затверджено: План заходів з охорони праці в навчальному закладі на 2016-2017 навчальний рік, План заходів із профілактики побутового травматизму серед педагогічного та учнівського колективів навчального закладу на 2016-2017 навчальний рік, План заходів щодо запобігання аваріям, пожежам і нещасним випадкам виробничого характеру в навчальному закладі на 2016-2017 навчальний рік, План евакуації учнів і працівників у разі виникнення пожежі в навчальному закладі на 2016-2017 навчальний рік, План заходів щодо запобігання дитячому дорожньо-транспортному травматизму на 2016-2017 навчальний рік,  План заходів із підготовки енергетичного та теплового господарства.  Наказом від 20 серпня 2016 року № 163 «Про створення постійно діючої технічно комісії з обстеження приміщень і споруд» створено постійно діючу технічну комісію з обстеження приміщень і споруд навчального закладу.

 

Система роботи Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 з охорони праці та профілактики дитячого травматизму:

 

І. Планування :

  1. План роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності;
  2. Заходи щодо попередження невиробничого травматизму;
  3. План заходів по забезпеченню безпечних та нешкідливих умов праці та навчання;
  4. Комплексні заходи щодо попередження випадків дитячого травматизму під час навчально-виховного процесу та в побуті;
  5. Накази
  6. План – сітки на проведення Тижнів безпеки дитини;
  7. План проведення бесід окремо для молодшої та старшої ланки;
  8. Посадові інструкції, інструкції з охорони праці та безпеки життєдіяльності, заходи, положення та інше.

 

ІІ. Навчання :

  1. Навчання працівників 1 раз в 3 роки (пакет документів);
  2. Інструктажі з охорони праці 1 раз в 6 міс., підвищеної небезпеки 1 раз в 3 місяці (вступний, первинний, повторний, позаплановий, цільовий);
  3. Інструктажі з безпеки життєдіяльності дитини: вступний (1 вересня класні керівники), первинний (кабінети з підвищеною небезпекою);
  4. Інструктажі з безпеки життєдіяльності (цільовий);
  5. Інструктажі з охорони праці на уроках фізкультури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики;
  6. Бесіди з попередження дитячого травматизму;
  7. Наради, семінари, виробничі наради засідання методичних об’єднань.

ІІІ. Контроль здійснює: директор школи - заступники з навчально - виховної роботи – громадський інспектор з охорони праці – голова профспілки):

  1. Оперативний адміністративно-громадський контроль І-ІІІ ступенів;
  2. Проведення Тижнів охорони праці та Тижнів безпеки життєдіяльності;
  3. Підготовка до нового навчального року;
  4. Хід виконання наказів відділу освіти та по закладу;
  5. Електробезпека, пожежна безпека, виробнича санітарія ;
  6. Робота харчоблоку, навчально – виробничих приміщень ;
  7. Аналіз виявлених недоліків, заходи щодо усунення;
  8. Відвідування уроків Основ здоров’я та факультативів «Формування здорового способу життя та профілактика ВІЛ/СНІДу», бесід з попередження випадків травматизму, виховних заходів під час проведення Тижнів безпеки життєдіяльності (директор, заступники).

ІV. Аналіз та висновки :

  1. Розглядання питань з охорони праці на нарадах при директору, на педрадах, методичних об’єднаннях класних керівників та вчителів кабінетів підвищеної небезпеки;
  2. Підсумкові накази (вжиття управлінських рішень);
  3. Для реалізації всіх поставлених завдань проводиться систематична цілеспрямована робота як дирекції так і всіх структурних підрозділів.

Технологія діяльності  полягає в створенні безпечних умов життєдіяльності учасників навчально-виховного – це добре продумана, творча, дієва і результативна робота, один із найважливіших аспектів управління, спрямований на: бездоганне виконання посадових обов`язків працівниками і правил для учнів учнями школи, ознайомлення з принципами і способами захисту від небезпечних ситуацій у повсякденному житті та надзвичайних умовах, знання про юридичну відповідальність за порушення правопорядку; навчання передбачення результатів своєї небезпечної поведінки на всіх етапах реального життя і праці; профілактику шкідливих звичок, своєчасне прийняття рішень щодо запобігання їм; формування розуміння критеріїв цінування здоров`я і життя як найважливішого, що є у людини.

                        Директор школи                                   С.Кириша